A szárnyaló kreativitás luxusa: Fiorucci
Az 1967 óta létező brandet Elio Fiorucci egy szegény olasz cipőkészítő fiaként, Londonban töltött időszaka után álmodta meg a hatvanas évek divathullámának fényében, Milánóban. A fiatal Elio úgy vélte, hogy a hetvenes években a divat már nem felülről, hanem a nagyvárosi lüktető utcákról érkezik, így bejárva a világot ezt követően olyan underground divatelemeket honosított meg alkotásaiban, mint például az afgán kabátok vagy a brazil tangák.
A márka nevéhez köthetőek az első likrából és farmerből ötvözött, testet kiemelő sztreccsfarmerek is. Az ilyen farmerek korabeli reklámjain általában egy hölgyet fotóztak feszes farmerben, míg közben a cég logóján ott virított az azóta is megmaradt két pimasz angyalka motívum, amely Raphael kerubjairól lett mintázva.
Az első boltjaik nem is tekinthetőek kifejezetten ruházati központúnak, hiszen inkább olyan multifunkcionális terek voltak, ahol egyszerre jelent meg művészet és a divat. Ez a fajta, határokat nem ismerő játékosság azóta is a márka velejárója, mind anyaghasználatában, mind pedig abban, hogy előszeretettel vállalnak szokatlanul egyedi kollaborációt művészekkel vagy épp más híres márkákkal.
Angyalok lázadása: Fiorucci divat
A brand kínálata ezt az időszakot követően jócskán kibővült, és olyan luxusdarabokat kezdtek el árusítani, amelyek világsztárok, hírességek ruhatárában jelentek meg. Egyediség ölt testet különleges, ikonikus logóiban, motívumaiban, az azóta is népszerű farmernadrágaiban és összességében az egyedülálló Fiorucci-világban.
A luxusmárka olyan kiemelkedő anyagokat használ, mint a minőségi bőr, az egyedi olasz csipke, a gyapjú, a pamut és a szatén. Színvilága noha szezonról-szezonra változik, de ugyanúgy megtalálhatóak a visszafogott pasztelles árnyalatok, mint a harsány és játékos pink, fukszia és neonszínek. Ezen túlmenően az egyedi geometriai minták, motívumok és eklektikus anyag ötvözések adják a brand nóvumát.
2017-es reneszánsza óta a világmárka az egykoron is meglévő autentikusságával fogta meg a nagyvárosi fiatal generáció azon tagjait is, akik számára a brand öröksége valóban már divattörténelem. Ez nem is meglepő, hiszen ebben az örökségben olyan elemek jelennek meg, mint a hatvanas évek meghatározó giccshulláma, a hetvenes évek laza diszkókultúrája, a nyolcvanas évek graffiti művészete, az építészeti motívumok, a csillogó arany veszkócsizmák vagy a fényes bakelit. A földrajzi tengely, ami kiformálta és mind a mai napig meghatározza ezt a márkát az London, New York és Milánó örökérvényű hármasa.
A Fiorucci-divat színes, játékos és vérpezsdítő
A Zalando mostani Fiorucci kínálatában most te is játszi egyszerűséggel találhatod meg például ikonikus bűbájos angyalkás pólóit, kropp melegítőfelsőit, pamutpulóvereit, motívumos vászontáskáit, legendás farmeralsóit, amelyek világsztárok és más a divat iránt elkötelezett vevők ruhatárát teszik színessé és egyedivé. A Zalandón egyszerre találsz minden szezonra olyan darabokat, amelyeket aztán könnyedén variálhatsz egyéb ruhadarabjaiddal. Ezeket az összeállításokat garantáltan nem találod meg minden utcasarkon és bizonyosan olyan játékos lehetsz az összeállításban, mint anno maga a brand megálmodója is volt.